A folyóirat a hazai publikációkon kívül Európa több országából érkezett írásokat is közöl. Az olvasók nemzetközi horizonton nyerhetnek bepillantást a szociális terület eredményeibe és problémáiba. A mindennapi gyakorlathoz kapcsolódó
anyagok, valamint tudományos írások egyaránt helyet kapnak a folyóiratban, hiszen a szakma figyelmére az elméleti és a gyakorlati megközelítés egyaránt
érdemes.
▼ TARTALOM: BÁDER IVÁN – TAMÁSKA MÁTÉ: Szerkesztôi elôszó ▼ TANULMÁNYOK – „LEGYETEK JÓK, HA TUDTOK” RÁKÓ ERZSÉBET: Egy hátránykezelô óvodai program tapasztalatai VISZTENVELT ANDREA – SUHAJDA CSILLA JUDIT: Romák a felnôttképzésben: tanulási motivációk és a szakmaszerzéssel összefüggô igények FARKAS ÁGNES – RÁCZ ANDREA – SZABOLCSI JULIANNA: Az iskolai karrier támogatása gyermekvédelmi perspektívából ▼ MÛHELY CSÉKE KATALIN: A református egyház missziója a kárpátaljai roma tanulók körében LENGYEL LEA: Egy határontúli magyar gyermekotthonban élôk nyelvi és etnikai identitása ▼ MAPPA TÉSITS RÓBERT – ALPEK B. LEVENTE: Területi és strukturális jellegzetességek – A közfoglalkoztatás területileg eltérô lehetôségei Magyarországon (1.) KARÁCSONY-MOLNÁR ERIKA: Gyimes és Moldva határán – Hárompatak jeles napi, ünnepi szokásai Szent György naptól Szent Mihály napig ▼ RECENZIÓ Beran Ferenc – Lenhardt Vilmos: Az ember útja – Az Egyház társadalmi tanítása (Fehér Ágota) Fábiánné Andrónyi Katalin – Dr. Balogh Zoltán: Romológiai ismeretek (Lakner Zoltán) Paul Stephens: Social Pedagogy: Heart and Head – Szociálpedagógia: Szív és fej (Hollósi Cecília) Will Guy (Szerk.): Az áldozati szereptôl a polgári tudatig – A roma integráció útja (Keller Krisztina)
Szociálpedagógia 2014/1-2 A folyóirat a hazai publikációkon kívül Európa több országából érkezett írásokat is közöl. Az olvasók nemzetközi horizonton nyerhetnek bepillantást a szociális terület eredményeibe és problémáiba. A mindennapi gyakorlathoz kapcsolódó
anyagok, valamint tudományos írások egyaránt helyet kapnak a folyóiratban, hiszen a szakma figyelmére az elméleti és a gyakorlati megközelítés egyaránt
érdemes.
▼ TARTALOM: BÁDER IVÁN – TAMÁSKA MÁTÉ: Szerkesztôi elôszó ▼ TANULMÁNYOK – „LEGYETEK JÓK, HA TUDTOK” RÁKÓ ERZSÉBET: Egy hátránykezelô óvodai program tapasztalatai VISZTENVELT ANDREA – SUHAJDA CSILLA JUDIT: Romák a felnôttképzésben: tanulási motivációk és a szakmaszerzéssel összefüggô igények FARKAS ÁGNES – RÁCZ ANDREA – SZABOLCSI JULIANNA: Az iskolai karrier támogatása gyermekvédelmi perspektívából ▼ MÛHELY CSÉKE KATALIN: A református egyház missziója a kárpátaljai roma tanulók körében LENGYEL LEA: Egy határontúli magyar gyermekotthonban élôk nyelvi és etnikai identitása ▼ MAPPA TÉSITS RÓBERT – ALPEK B. LEVENTE: Területi és strukturális jellegzetességek – A közfoglalkoztatás területileg eltérô lehetôségei Magyarországon (1.) KARÁCSONY-MOLNÁR ERIKA: Gyimes és Moldva határán – Hárompatak jeles napi, ünnepi szokásai Szent György naptól Szent Mihály napig ▼ RECENZIÓ Beran Ferenc – Lenhardt Vilmos: Az ember útja – Az Egyház társadalmi tanítása (Fehér Ágota) Fábiánné Andrónyi Katalin – Dr. Balogh Zoltán: Romológiai ismeretek (Lakner Zoltán) Paul Stephens: Social Pedagogy: Heart and Head – Szociálpedagógia: Szív és fej (Hollósi Cecília) Will Guy (Szerk.): Az áldozati szereptôl a polgári tudatig – A roma integráció útja (Keller Krisztina) 10687 1400 HUF Szent István Társulat | ![]() |