"De amikor elérkezett az idők teljessége, az Isten elküldte a Fiát, aki asszonytól született, és ő alávetette magát a törvénynek, hogy kiváltson minket a törvény szolgaságából, s az Isten fiaivá lehessünk” (Gal 4,4-5). Pál apostol igehirdetésének a magva ez a mondat, egyszersmind a krisztológiánk vezérgondolatának foglalata. Tankönyvünk a krisztológia több mint tizenhat évi tanítása, valamint a krisztológiai témákkal való több mint harmincévi foglalkozás során kikristályosodott meggyőződés eredménye, melyet sokan külön tanulmány, de mindenekelőtt a lelki és a lelkipásztori tapasztalat újra meg újra igazolt: minden krisztológia kiindulópontja az a hitbeli tapasztalat, hogy a Názáreti Jézus Messiás és az élő Isten Fia (vö. Mt 16,16). Ez a bizonyosság nem hosszabb megfontolási folyamatból szűrődött le, nem a különböző egybevágó elemekből eredő végkövetkeztetés, hanem az ősvilágosság, amely áthatja az egész krisztológiai gondolkodást, s melynek fényénél magam is tisztázhattam és megfogalmazhattam az ezennel teológiai vitára bocsátott krisztológiámat – írja Schönborn bíboros a művéről, amely egy kötetben dolgozza fel a megtestesült és megváltó Istenről szóló dogmatikai fejtegetéseket.
Isten elküldte fiát "De amikor elérkezett az idők teljessége, az Isten elküldte a Fiát, aki asszonytól született, és ő alávetette magát a törvénynek, hogy kiváltson minket a törvény szolgaságából, s az Isten fiaivá lehessünk” (Gal 4,4-5). Pál apostol igehirdetésének a magva ez a mondat, egyszersmind a krisztológiánk vezérgondolatának foglalata. Tankönyvünk a krisztológia több mint tizenhat évi tanítása, valamint a krisztológiai témákkal való több mint harmincévi foglalkozás során kikristályosodott meggyőződés eredménye, melyet sokan külön tanulmány, de mindenekelőtt a lelki és a lelkipásztori tapasztalat újra meg újra igazolt: minden krisztológia kiindulópontja az a hitbeli tapasztalat, hogy a Názáreti Jézus Messiás és az élő Isten Fia (vö. Mt 16,16). Ez a bizonyosság nem hosszabb megfontolási folyamatból szűrődött le, nem a különböző egybevágó elemekből eredő végkövetkeztetés, hanem az ősvilágosság, amely áthatja az egész krisztológiai gondolkodást, s melynek fényénél magam is tisztázhattam és megfogalmazhattam az ezennel teológiai vitára bocsátott krisztológiámat – írja Schönborn bíboros a művéről, amely egy kötetben dolgozza fel a megtestesült és megváltó Istenről szóló dogmatikai fejtegetéseket. 05162 1040 HUF Agapé Kiadó | ![]() |